Målgruppen for følgende læring, er børnehavebørn.
Anerkendene relationer
Freud: God motivation, Positivt læringsmiljø, respons fra pædagogerne/anerkendelse
Piaget: Læring på børnenes niveau, De skal kunne forstå og følge med.
Marx: Tryghed i sociale relationer, respekt for andre, ligværdighed, der skal være tid til det enkelte barn, Man respekterer børnenes integritet.
Hvorfor gør de som de gør?
målet er at udvikle selvstændige individer, som fungerer optimalt såvel alene som i et fællesskab.
selvtillid, tillid til andre,
hvad gøres der for at lære?
leg, sang, computerspil, musik, ture, fælles spisning og madlavning, rim og remser, tallege, fortællinger, gymnastik i nærliggende hal, laver kreative ting.
hvordan tilrettelægges det?
Nogle aktiviteter er fastsatte på bestemte dage/tidspunkter.
igangværende projekter - eks. vævning
impulsive aktiviteter, eks. skovtur, valgfrihed for børnene.
Der bør jævnligt evalueres på de aktiviteter der foregår i børnehaven. og diskuteres hvad der har været godt og hvad der har været knap så godt og kunne gøres bedre.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar